Telenor topper «hatstatistikken» på Trustpilot
Telenor topper Finansavisens liste over selskaper med lavest score på Trustpilot. Forbrukere kan gi selskapene de anmelder der, karakter fra 1 til 5. Telenors 940 anmeldelser har en snittkarakter på 1,2.
Telia følger hakk i hæl, med et snitt på 1,3 fra 1236 anmeldelser. Ice er også med, men med en snittkarakter på 2,7 ender de helt nede på 60. plass.
Pressesjef Anders Krokan i Telenor sier Trustpilot-karakteren ikke gjenspeiler deres egne og andre eksterne målinger av kundetilfredsheten.
Kjetil Grøsland, som er ekspert på digital markedsføring, sier til Finansavisen at han stadig ser at det er et misforhold mellom hvordan kunder oppfatter et selskap, og hvordan ledelsen tror selskapet blir oppfattet. Han mener selskaper som får mange negative tilbakemeldinger bør sette seg bedre inn i hvordan kundene opplever kundereisen.